bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl


Bystrzyca Kłodzka: Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - II etap
Numer ogłoszenia: 29857 - 2016; data zamieszczenia: 23.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego

 

zawarcia umowy ramowej

 

ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bystrzycaklodzka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - II etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: II etap remontu północnego odcinka murów obronnych obejmujący prace konserwatorskie i roboty budowlane polegające na konstrukcyjnym zabezpieczeniu murów poprzez wykonanie wzmocnienia fundamentów, budowie kamiennej ściany osłonowej oraz wykonaniu prac konserwatorskich zabytkowej struktury, stanowiącej fragment średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej. Prace konserwatorskie i roboty budowlane jak wyżej realizowane będą w Bystrzycy Kłodzkiej w obrębie średniowiecznych murów obronnych wpisanych do rejestru zabytków pod numerem A/2564/638 decyzją z dnia 10.02.1960 r. oraz zlokalizowanych w obszarze historycznego układu urbanistycznego - ośrodek staromiejski Bystrzycy Kłodzkiej - wpisanego do rejestru zabytków decyzją z dnia 25.11.1956 r. pod nr 355. Mury na granicy działek, w wielu miejscach stanowią ściany budynków dz. nr 638/1, 638/2, 639, 624, 623, 620/2, 618, 617, 594, 590; AM 6, obręb: Centrum, Jednostka ewidencyjna 020806_4 Bystrzyca Kłodzka - Obszar Miejski. Zakres robót składających się na przedmiot zamówienia: 1) wykonanie badań petrograficznych, wilgotnościowych, zawartości soli w kamieniu, 2) wykonanie niezbędnych robót budowlanych i prac konserwatorskich, w tym w zakresie robót budowlanych: a) usunięcie roślinności, rozbiórka murów zagrożonych zawaleniem, oczyszczenie muru z zaprawy cementowej, wykucie z muru wsporników, kratek wentylacyjnych, balustrad, rozebranie grożących zawaleniem odcinków muru i odbudowa rozebranych odcinków muru, uzupełnianie ścian z kamienia, wykucie wnęk w ścianach, uzupełnienie ubytków w murze, inne roboty, wymiana murów fundamentowych, budowa ściany osłonowej lica południowego muru na odcinku E2-G, 3) wykonanie niezbędnych robót budowlanych i prac konserwatorskich, w tym w zakresie prac konserwatorskich i renowacyjnych: a) oczyszczenie muru ceglanego i kamiennego, wykucie wtórnych spoin, dezynfekcja ścian, uszczelnienie ścian, wykucie blendy okiennej, naprawa powierzchni muru, uzupełnienie ubytków, scalanie kolorystyczne, spoinowanie, wzmacnianie lub hydrofobizacja powierzchni kamiennych, wykonanie izolacji poziomych, izolacja pozioma korony murów, wymiana i uzupełnienie krat i balustrad, b) konserwacje ceglanego detalu architektonicznego tj. usuwanie zanieczyszczeń, dezynfekcja ścian, odsalanie, uzupełnianie ubytków, scalanie kolorystyczne kitów, spoinowanie i wzmacnianie powierzchni oraz uporządkowanie form historycznych, wykonanie zabezpieczeń korony murów, 4) zabiegi pielęgnacyjne chronionego bluszczu, wykonanie konstrukcji do tymczasowego przytwierdzenia bluszczu, ołacenie linowe, ponowne przytwierdzenie bluszczu do muru, 5) odtworzenie wszystkich nawierzchni po robotach rozkopowych - trawniki, chodnik, 6) roboty wykończeniowe i porządkowe, 7) wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wraz z mapą zasadniczą przez uprawnioną jednostkę, 8) wykonanie kosztorysu powykonawczego oraz wykonanie opisowo-fotograficznej dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych prac (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej - na nośniku CD). 3. Na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 4 (oraz w związku z art. 36 ust. 2 pkt 9) ustawy P.z.p Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (na pełny etat) przez Wykonawcę lub Podwykonawcę co najmniej 50% osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na prace konserwatorskie i roboty budowlane na murach obronnych. Zamawiający informuje, że będzie oceniał ofertę Wykonawcy - zgodnie z kryterium oceny ofert opisanym w rozdziale XII niniejszej specyfikacji za zaoferowanie wyższego niż minimalny, tj. 50 % wskaźnik zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę (na pełny etat)..

II.1.5)

 

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  •  

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.26.21.00-2, 45.26.25.10-9, 45.26.25.20-2, 45.45.30.00-7, 71.20.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 05.10.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 8.900 zł (słownie: osiem tysięcy dziewięćset złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert, wykonał min. 3 zadania, w zakresie których zrealizowano prace remontowe przy zabytkach nieruchomych, tj.: - co najmniej jedną robotę budowlaną i prace konserwatorsko - restauratorskie przy średniowiecznych obiektach obronnych (mury, wieże, baszty, basteje, zamki itp.) wpisanych do rejestru zabytków, - co najmniej dwie prace konserwatorskie w zakresie konserwacji kamiennych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków, o wartości brutto min. 250 000,00 PLN każde zadanie oraz udokumentuje, że wykazane zadania zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: - min. 1 osobą na stanowisko Kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami ogólnobudowlanymi bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz z co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych; - min. 1 osobą uprawnioną do prowadzenia prac konserwatorskich, posiadającą 1) tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 - miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań zabytków lub posiadającą 2) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie oraz odbytą co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków; - potwierdzi (oświadczy), że wykazane osoby posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- wypełniony i podpisany formularz oferty , - upoważnienie do podpisania oferty (jeżeli osoba podpisująca ofertę nie widnieje w dokumentach rejestrowych przedsiębiorstwa), - kserokopia dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w myśl art. 23 ustawy P.z.p, należy dostarczyć: - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Pełnomocnictwo winno być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez notariusza. Wykonawca może polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami, niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia (zgodnie z art. 26 ust. 2b P.z.p). Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - wskaźnik zatrudnienia na umowę o pracę - 15

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia: - z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy; - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; - zmiany spowodowane warunkami terenowymi, a w szczególności odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. - W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. - Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. - Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki i Kultury Fizycznej, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2016 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57 - 500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1 (Biuro Obsługi Klienta)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie to w ramach wniosku pn.: Bystrzyca Kłodzka, system fortyfikacji średniowiecznych (XIV w.): prace konserwatorskie i renowacyjne północnej części fortyfikacji - II etap - kontynuacja jest zarekomendowane do udzielenia dotacji ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

                                                                                            Burmistrz Bystrzycy Kłodzkiej

                                                                                                     Renata Surma

Powrót

Metryka dokumentu

ukryj
Tytuł dokumentu:Ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego Nr WTiKF 271.1.2016/P na zadanie pn.: „Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - II etap".
Podmiot udostępniający informację:Wydział Turystyki i Kultury Fizycznej
Informację opublikował:Ewa Koczergo
Data publikacji:23.03.2016 10:09
Wytworzył lub odpowiada za treść:
Data na dokumencie:23.03.2016
Informację aktualizował:Ewa Koczergo
Data aktualizacji:07.05.2021 12:50