Przetarg nieograniczony na prace konserwatorskie i roboty budowlane dla zadania, pn.: "Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane wymagane dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka średniowiecznych murów obronnych w Bystrzycy Kłodzkiej - III etap
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Bystrzyca Kłodzka: Prace konserwatorskie oraz roboty
budowlane wymagane dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego
odcinka średniowiecznych murów obronnych w Bystrzycy Kłodzkiej - III etap.
Numer ogłoszenia: 37403 - 2013; data zamieszczenia: 12.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca
Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj.
dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.
- Adres
strony internetowej zamawiającego:
www.bystrzycaklodzka.pl
- Adres
strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące
dynamicznego systemu zakupów:
http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane wymagane dla
ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka średniowiecznych
murów obronnych w Bystrzycy Kłodzkiej - III etap..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia: Przedmiotem
niniejszego zamówienia są: prace konserwatorskie i roboty budowlane obronnych
murów miejskich w Bystrzycy Kłodzkiej, wyszczególnione w przedmiarze prac
konserwatorskich, które należy wykonać zgodnie z wytycznymi i programem prac
konserwatorskich, dla zadania, pn. Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane
wymagane dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka
średniowiecznych murów obronnych w Bystrzycy Kłodzkiej - III etap. Przewidywany
zakres prac konserwatorskich i robót budowlanych obejmuje m.in.: 1/ wykonanie
badań stratygraficznych i architektonicznych wraz z dokumentacją, 2/ wykonanie
prac konserwatorskich przy wysokim murze kamiennym, w tym: - usunięcie
roślinności porastającej powierzchnię muru, - czyszczenie ścierne lub chemiczne
murów gładkich, - czyszczenie spoin, ręczne czyszczenie kamienia z zaprawy
cementowo - wapiennej, - odgrzybianie ścian, - odsalanie kamiennego lica muru,
- wykonanie impregnacji wzmacniającej, - naprawa powierzchni murów z kamienia
(bez wykucia i z wykuciem), - uzupełnianie ścian z kamienia, - ręczna rozbiórka
muru z kamienia, - uzupełnianie ubytków za pomocą kitów, - spoinowanie murów z
kamienia, - scalanie kolorystyczne kitów, - wykonanie zabezpieczenia korony
murów - izolacje poziome murów z zaprawy wodoszczelnej mineralnej, -
hydrofobizacja; 3/ prace konserwatorskie przy niskim murze kamiennym, w tym: -
przemurowanie nadproży łukowych, - czyszczenie ścierne lub chemiczne murów
gładkich, - czyszczenie ścierne lub chemiczne wykutych spoin,- odgrzybianie
ścian, - odsalanie kamiennego lica muru, - wykonanie impregnacji wzmacniającej,
- naprawa powierzchni murów z kamienia (bez wykucia i z wykuciem),-
uzupełnianie ścian z kamienia, - uzupełnianie ubytków za pomocą kitów, -
spoinowanie murów z kamienia, - scalanie kolorystyczne kitów, - hydrofobizacja,-
roboty ziemne; 4/ prace konserwatorskie przy murach ceglanych, w tym: -
usunięcie zaprawy cementowej z korony murów,- wykonanie zabezpieczenia korony
murów- izolacje poziome murów z zaprawy wodoszczelnej mineralnej, - odbicie
tynków z zaprawy wapiennej lub cementowo - wapiennej,- czyszczenie ścierne lub
chemiczne murów gładkich,- czyszczenie starych spoin na murach z cegły
zabytkowej,- czyszczenie ścierne lub chemiczne wykutych spoin, - odgrzybianie
ścian ceglanych,- odsalanie cegły, - impregnacja wzmacniająca, - naprawa
pęknięć, - naprawa powierzchni murów zabytkowych,- wykonanie klamrowania,
przygotowanie i montaż pręta, montaż zbrojenia,- wykonanie tynków zewnętrznych,
- malowanie tynków gładkich,- hydrofobizacja; 5/ prace kamieniarskie, w tym: -
rozebranie kamiennych nakryw murów,- montaż nakryw kamiennych, - uzupełnianie
ubytków - flekowanie,- rozebranie konstrukcji betonowej lub żelbetonowej,-
montaż nakryw kamiennych murów,- wywóz gruzu; 6/ opracowanie i wykonanie
opisowo - fotograficznej dokumentacji konserwatorskiej z prowadzonych prac (3
egz. w wersji papierowej oraz elektronicznej - na nośniku CD). Pełny zakres
prac konserwatorskich i robót budowlanych określa przedmiar prac
konserwatorskich oraz Program prac konserwatorskich fragmentu murów obronnych
na odcinku wzdłuż ulicy Międzyleśnej pomiędzy ulicą Kupiecką i Bramą Wodną w
Bystrzycy Kłodzkiej (program należy czytać tylko w zakresie do wyodrębnionych
prac konserwatorskich określonych w przedmiarze prac) - stanowiący zał. do
SIWZ. Prace konserwatorskie i roboty budowlane jak wyżej realizowane będą w
Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Międzyleśnej na murach obronnych - obiekcie
wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 638/Wł decyzją z dnia 10.02.1960 r. W
przypadku nie uzyskania przez Gminę Bystrzyca Kłodzka akceptacji dofinansowania
dla przedmiotowego zadania ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa
Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona
zabytków, zamówienie nie będzie realizowane..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.26.21.00-2, 45.26.25.10-9,
45.26.25.20-2, 45.45.30.00-7, 71.00.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 17 392,00 PLN.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -
pieniądzu,- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,-
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium
wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez
Zamawiającego, tj: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w
Bystrzycy Kłodzkiej Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr
rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w
pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty
na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na
rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium
w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie
wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego
- Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej,
Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, a kserokopię
dokumentu dołączyć do oferty, w taki sposób aby można było dokument odłączyć od
oferty bez naruszania tej oferty.
III.2) ZALICZKI
- Czy
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.
3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający
warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p. i nie podlegający
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2, i którzy przedłożą dokumenty
potwierdzające spełnienie niżej wymienionych warunków udziału w
postępowaniu. W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi
załączyć do oferty: - aktualny odpis z właściwego rejestru, lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia, w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2
ustawy,wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z
formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w
dokumentach. Nie załączenie w/w dokumentu, w przypadku jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru, będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub
wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty,
z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. Jeżeli wybrany Wykonawca lub
Podwykonawca będzie osobą fizyczną, to przed podpisaniem umowy o
wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający zażąda od niego przedłożenia
kserokopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, zaświadczenia o
wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualnego na dzień
składania ofert.
- III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu
Wykonawców, którzy dysponują personelem odpowiednim do realizacji
zamówienia: - posiadają kwalifikacje w zakresie prowadzenia prac
konserwatorskich zgodnie z § 22 i 24 rozporządzeniem Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań
konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku
wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011
r. Nr 165, poz. 987). W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu prac konserwatorskich
przy konserwacji - restauracji ceglanych i kamiennych obiektów
zabytkowych oraz musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) latach,
przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres
prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy, w tym okresie, zrealizował
jako Wykonawca: - co najmniej 2 (dwie) roboty i prace konserwatorskie
podobne z zakresu do przedmiotu zamówienia, przy czym minimalna wartość
każdej z tych prac musi wynosić 100 000 zł. brutto. Niniejsze roboty i
prace konserwatorskie muszą polegać na wykonaniu: 1/ minimum 1 (jednej)
realizacji konserwatorskiej przy murach oporowych i 2/ minimum 1 (jednej)
pracy konserwatorskiej w zakresie konserwacji ceglanych i kamiennych
obiektów zabytkowych. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do tego wykazu
dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty i prace konserwatorskie
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone (referencje lub protokoły odbioru końcowego robót bez usterek i
wad) z podanym terminem realizacji i określeniem obiektu tj.: - min. 2
szt. protokołu odbioru bez usterek i wad, potwierdzonych przez
upoważnionych pracowników WKZ lub MKZ lub min. 2 szt. referencji dla
przynajmniej dwóch robót/prac konserwatorskich, o wartości zamówienia
brutto min. 100 000,00 PLN każda, gdzie niniejsze roboty i prace
konserwatorskie muszą polegać na wykonaniu: 1/ minimum 1 (jednej)
realizacji konserwatorskiej przy murach oporowych i 2/ minimum 1 (jednej)
pracy konserwatorskiej w zakresie konserwacji ceglanych i kamiennych
obiektów zabytkowych; Referencje lub protokoły odbioru muszą potwierdzać
zakres wykonanych przez Wykonawcę prac, termin wykonania tych robót,
wartość tych robót, nazwę zadania, muszą być podpisane przez
Zamawiającego/ Inwestora robót oraz muszą potwierdzać, że roboty i prace
konserwatorskie zostały wykonane przez Wykonawcę zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunku
dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o
informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w
dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z
zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.
- III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie stawia Wykonawcom warunków udziału w
postępowaniu w zakresie potencjału technicznego
- III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca
musi wykazać, że: 1/ dysponuje: - osobą kierownika budowy, posiadającego
aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń.
Ponadto zgodnie z Decyzją nr 604/09 z dn. 03.09.2009 r. i Postanowieniem
nr 71/2012 z dnia 16.02.2012 r. Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu - Kierownik budowy, w całym
swoim okresie zawodowym, musi wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką
na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; -
osobą uprawnioną do prowadzenia prac konserwatorskich, 1) tytuł zawodowy
magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja
i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie
konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej
12 - miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań zabytków
lub posiadającą 2) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz
tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający
posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej
dziedzinie lub dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
oraz odbytą co najmniej 5-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji
lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. W celu potwierdzenia
tego warunku Wykonawca musi załączyć do oferty wykaz osób i podmiotów,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia zawodowego, niezbędnego
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich
czynności, sporządzony według wzoru określonego w załączniku nr 6, w
szczególności Wykonawca musi załączyć do oferty: 1) Oświadczenie, że
osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają wymagane
uprawnienia, tj.: a) posiadanie przez Kierownika budowy uprawnień do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w
specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń oraz przynależność
tej osoby do właściwej izby samorządu zawodowego, a także posiadanie
ubezpieczenia o.c. tej osoby, jeżeli nie wynika ono z zaświadczenia o
przynależności do izby samorządu zawodowego. Powyższe oświadczenie
stanowi załącznik nr 6 do SIWZ; b) oświadczenie o odbytej przez
Kierownika budowy 2-letniej praktyce na budowie przy zabytkach
nieruchomych (obiektach wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych) wraz
z min. 1 szt. referencji lub min. 1 szt. protokołu odbioru robót bez
usterek i wad, dotyczących robót, którymi kierował wymieniony Kierownik
budowy; c) posiadanie przez osobę uprawnioną do prowadzenia prac
konserwatorskich tytuł zawodowego magistra uzyskanego po ukończeniu
wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub
wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków lub
posiadającą świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł
zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie
kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub
dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie oraz odbytą co
najmniej 5-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji lub badania
zabytków wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z § 22 i 24
rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca
2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac
restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań
architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru
zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987),
d) oświadczenie o odbytej po ukończeniu tych studiów co najmniej 12
-miesięcznej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji i badań zabytków
lub 5-letniej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji lub badania
zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Do wykazu należy dla
poszczególnych osób dołączyć: - min. 1szt. referencji lub innych
dokumentów (protokoły odbioru robót) potwierdzających, że osoba
Kierownika budowy kierowała w/w robotami. Dokumenty te muszą potwierdzać
miejsce wykonywania wyszczególnionych robót, czas ich wykonywania, zakres
tych robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane z należytą
starannością i były w sposób prawidłowy kierowane przez wymienioną osobę,
- min. 1szt. referencji lub innych dokumentów potwierdzających odbycie
praktyki zawodowej, potwierdzających, że osoba uprawniona do prowadzenia
prac konserwatorskich odbyła praktykę zawodową w zakresie konserwacji i
badań zabytków. Dokumenty te muszą potwierdzać miejsce odbytej praktyki,
zakres objęty praktyką zawodową, czas jej trwania, zakres prac
realizowanych podczas praktyki zawodowej. Ocena spełniania warunku
dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje
zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów
będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z
postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26
ust. 3 P.z.p. Przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia
Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia: a) oryginału lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w/w uprawnień
Kierownika budowy oraz zaświadczenia o przynależności tej osoby do
właściwej izby samorządu zawodowego, a także oryginału lub kserokopii
opłaconego ubezpieczenia tej osoby, jeżeli nie wynika to z zaświadczenia
o przynależności do izby samorządu zawodowego, b) dokumentów
stwierdzających, że osoba, uprawniona do wykonywania prac konserwatorskich,
która będzie wykonywać zamówienie, posiada uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - tj. dokument
poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra sztuki lub dokument
potwierdzający tytuł zawodowy potwierdzający kwalifikacje zawodowe lub
dyplom mistrza potwierdzający kwalifikacje zawodowe tej dziedziny zgodnie
z warunkami określonymi w § 22 rozporządzenia Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań
konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku
wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011
r. Nr 165, poz. 987) Kserokopie tych dokumentów muszą być poświadczone za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez podmioty, których dotyczą
te dokumenty (w przypadku gdy dokumenty dotyczą podmiotów, z zasobów
których korzystać będzie Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, na
podstawie art. 26 ust 2b P.z.p.). Wykonawca zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami (ludzkimi), niezbędnymi
do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów (ludzkich) na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
niniejszego zamówienia (zgodnie z art. 26 ust. 2b P.z.p.).
- III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie znajdowania się Wykonawcy w sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową na
kwotę nie mniejszą niż 350 000 zł. (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy
złotych). W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony,
jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać warunek łącznie
. W celu spełnienia warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej
i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi wykazać,
że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę: 350 000 zł.
(słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych). W tym celu Wykonawca
musi załączyć do oferty: - informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową Wykonawcy na kwotę: 350 000 zł. (słownie: trzysta pięćdziesiąt
tysięcy złotych), dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku oferty
złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia warunek powyższy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawcy składający
ofertę wspólną będą spełniać warunek łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE
MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w
art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w
zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
- informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca
posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu
na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z
którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy,
potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych
lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
- III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24
ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw
do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego
rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z
Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z
Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument
wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji
ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem
podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego
zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3.2) zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio
miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Parafowany na każdej stronie przez Wykonawcę wzór Umowy,
stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 2) Kosztorys ofertowy (oryginał, podpisany
przez Wykonawcę), którego wartości (netto, VAT, brutto) muszą być zgodne z
wartościami podanymi w ofercie. Kosztorys winien zawierać stronę tytułową,
tabelę elementów scalonych, przedmiar, szczegółową kalkulację zastosowanych cen
jednostkowych oraz w załączeniu dla analiz indywidualnych i analogii,
kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem (wg wymagań
Ministerstwa Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego); 3) Kserokopia dokumentu
potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, potwierdzona
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 4) Pełnomocnictwo/ upoważnienie dla
osoby uprawnionej do podpisania oferty, w przypadku, gdy umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności
z odpisu z właściwego rejestru - wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 3 do
SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby
niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
W razie zaistnienia istotnych okoliczności, których nie można
było przewidzieć w chwili zawarcia umowy można dokonać zmiany umowy. 1. Warunki
zmiany terminu wykonania zamówienia: a) z powodu istotnych braków lub błędów w
dokumentacji projektowej, polegających na niezgodności dokumentacji z
przepisami prawa, b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania
przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są
korzystne dla Zamawiającego, c) z powodu okoliczności siły wyższej, np.
wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego
nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego
bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w
znacznych rozmiarach, d) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających
wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze
stron umowy. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów
Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast
odnotować to w dzienniku budowy. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany
terminów wykonania prac, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla
okresu wykonywania prac w miejscu budowy. 2. Warunki zmiany kluczowego
personelu Wykonawcy: a) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej
umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub
Zamawiającego, b) W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w
ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego
specjalisty, c) Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego
specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z
umowy, d) zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić
kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 3. W wypadku
konieczności udzielenia zamówień dodatkowych- w trybie i na zasadach
określonych w ustawie P.z.p a) w przypadku konieczności zlecenia zamówień
dodatkowych rozliczenie nastąpi na podstawie kosztorysów powykonawczych
sporządzonych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Inspektora nadzoru i
Zamawiającego, b) rozpoczęcie wykonania zamówień dodatkowych, może nastąpić w
trybie odrębnej umowy, zawartej na podstawie protokołu konieczności
sporządzonego przez Wykonawcę i potwierdzonego przez Inspektora nadzoru i
Zamawiającego, c) wycena zamówień dodatkowych zostanie dokonana przez Wykonawcę
w oparciu o identyczne wartości (stawki, narzuty, marże, wartości materiałów,
itp.) jak w przypadku zamówienia podstawowego. W razie wystąpienia istotnej
zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie
publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od
powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca
może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu
wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1,
57-500 Bystrzyca Kłodzka, w godz.: 8:00 - 16:00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 28.03.2013 godzina
09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. H. Sienkiewicza
6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1- Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie to jest zarekomendowane do udzielenia dotacji ze
środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu
Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Bystrzyca Kłodzka: Prace konserwatorskie oraz roboty
budowlane wymagane dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego
odcinka średniowiecznych murów obronnych w Bystrzycy Kłodzkiej - III etap.
Numer ogłoszenia: 37403 - 2013; data zamieszczenia: 12.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca
Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj.
dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.
- Adres
strony internetowej zamawiającego:
www.bystrzycaklodzka.pl
- Adres
strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące
dynamicznego systemu zakupów:
http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane wymagane dla
ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka średniowiecznych
murów obronnych w Bystrzycy Kłodzkiej - III etap..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia: Przedmiotem
niniejszego zamówienia są: prace konserwatorskie i roboty budowlane obronnych
murów miejskich w Bystrzycy Kłodzkiej, wyszczególnione w przedmiarze prac
konserwatorskich, które należy wykonać zgodnie z wytycznymi i programem prac
konserwatorskich, dla zadania, pn. Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane
wymagane dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka
średniowiecznych murów obronnych w Bystrzycy Kłodzkiej - III etap. Przewidywany
zakres prac konserwatorskich i robót budowlanych obejmuje m.in.: 1/ wykonanie
badań stratygraficznych i architektonicznych wraz z dokumentacją, 2/ wykonanie
prac konserwatorskich przy wysokim murze kamiennym, w tym: - usunięcie
roślinności porastającej powierzchnię muru, - czyszczenie ścierne lub chemiczne
murów gładkich, - czyszczenie spoin, ręczne czyszczenie kamienia z zaprawy
cementowo - wapiennej, - odgrzybianie ścian, - odsalanie kamiennego lica muru,
- wykonanie impregnacji wzmacniającej, - naprawa powierzchni murów z kamienia
(bez wykucia i z wykuciem), - uzupełnianie ścian z kamienia, - ręczna rozbiórka
muru z kamienia, - uzupełnianie ubytków za pomocą kitów, - spoinowanie murów z
kamienia, - scalanie kolorystyczne kitów, - wykonanie zabezpieczenia korony
murów - izolacje poziome murów z zaprawy wodoszczelnej mineralnej, -
hydrofobizacja; 3/ prace konserwatorskie przy niskim murze kamiennym, w tym: -
przemurowanie nadproży łukowych, - czyszczenie ścierne lub chemiczne murów
gładkich, - czyszczenie ścierne lub chemiczne wykutych spoin,- odgrzybianie
ścian, - odsalanie kamiennego lica muru, - wykonanie impregnacji wzmacniającej,
- naprawa powierzchni murów z kamienia (bez wykucia i z wykuciem),-
uzupełnianie ścian z kamienia, - uzupełnianie ubytków za pomocą kitów, -
spoinowanie murów z kamienia, - scalanie kolorystyczne kitów, - hydrofobizacja,-
roboty ziemne; 4/ prace konserwatorskie przy murach ceglanych, w tym: -
usunięcie zaprawy cementowej z korony murów,- wykonanie zabezpieczenia korony
murów- izolacje poziome murów z zaprawy wodoszczelnej mineralnej, - odbicie
tynków z zaprawy wapiennej lub cementowo - wapiennej,- czyszczenie ścierne lub
chemiczne murów gładkich,- czyszczenie starych spoin na murach z cegły
zabytkowej,- czyszczenie ścierne lub chemiczne wykutych spoin, - odgrzybianie
ścian ceglanych,- odsalanie cegły, - impregnacja wzmacniająca, - naprawa
pęknięć, - naprawa powierzchni murów zabytkowych,- wykonanie klamrowania,
przygotowanie i montaż pręta, montaż zbrojenia,- wykonanie tynków zewnętrznych,
- malowanie tynków gładkich,- hydrofobizacja; 5/ prace kamieniarskie, w tym: -
rozebranie kamiennych nakryw murów,- montaż nakryw kamiennych, - uzupełnianie
ubytków - flekowanie,- rozebranie konstrukcji betonowej lub żelbetonowej,-
montaż nakryw kamiennych murów,- wywóz gruzu; 6/ opracowanie i wykonanie
opisowo - fotograficznej dokumentacji konserwatorskiej z prowadzonych prac (3
egz. w wersji papierowej oraz elektronicznej - na nośniku CD). Pełny zakres
prac konserwatorskich i robót budowlanych określa przedmiar prac
konserwatorskich oraz Program prac konserwatorskich fragmentu murów obronnych
na odcinku wzdłuż ulicy Międzyleśnej pomiędzy ulicą Kupiecką i Bramą Wodną w
Bystrzycy Kłodzkiej (program należy czytać tylko w zakresie do wyodrębnionych
prac konserwatorskich określonych w przedmiarze prac) - stanowiący zał. do
SIWZ. Prace konserwatorskie i roboty budowlane jak wyżej realizowane będą w
Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Międzyleśnej na murach obronnych - obiekcie
wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 638/Wł decyzją z dnia 10.02.1960 r. W
przypadku nie uzyskania przez Gminę Bystrzyca Kłodzka akceptacji dofinansowania
dla przedmiotowego zadania ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa
Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona
zabytków, zamówienie nie będzie realizowane..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.26.21.00-2, 45.26.25.10-9,
45.26.25.20-2, 45.45.30.00-7, 71.00.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 17 392,00 PLN.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: -
pieniądzu,- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,-
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium
wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez
Zamawiającego, tj: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w
Bystrzycy Kłodzkiej Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr
rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w
pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty
na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na
rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium
w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie
wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego
- Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej,
Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, a kserokopię
dokumentu dołączyć do oferty, w taki sposób aby można było dokument odłączyć od
oferty bez naruszania tej oferty.
III.2) ZALICZKI
- Czy
przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.
3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający
warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p. i nie podlegający
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2, i którzy przedłożą dokumenty
potwierdzające spełnienie niżej wymienionych warunków udziału w
postępowaniu. W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi
załączyć do oferty: - aktualny odpis z właściwego rejestru, lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia, w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2
ustawy,wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z
formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w
dokumentach. Nie załączenie w/w dokumentu, w przypadku jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru, będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub
wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty,
z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p. Jeżeli wybrany Wykonawca lub
Podwykonawca będzie osobą fizyczną, to przed podpisaniem umowy o
wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający zażąda od niego przedłożenia
kserokopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, zaświadczenia o
wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualnego na dzień
składania ofert.
- III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu
Wykonawców, którzy dysponują personelem odpowiednim do realizacji
zamówienia: - posiadają kwalifikacje w zakresie prowadzenia prac
konserwatorskich zgodnie z § 22 i 24 rozporządzeniem Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań
konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku
wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011
r. Nr 165, poz. 987). W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku
Wykonawca musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu prac konserwatorskich
przy konserwacji - restauracji ceglanych i kamiennych obiektów
zabytkowych oraz musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) latach,
przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres
prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy, w tym okresie, zrealizował
jako Wykonawca: - co najmniej 2 (dwie) roboty i prace konserwatorskie
podobne z zakresu do przedmiotu zamówienia, przy czym minimalna wartość
każdej z tych prac musi wynosić 100 000 zł. brutto. Niniejsze roboty i
prace konserwatorskie muszą polegać na wykonaniu: 1/ minimum 1 (jednej)
realizacji konserwatorskiej przy murach oporowych i 2/ minimum 1 (jednej)
pracy konserwatorskiej w zakresie konserwacji ceglanych i kamiennych
obiektów zabytkowych. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do tego wykazu
dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty i prace konserwatorskie
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone (referencje lub protokoły odbioru końcowego robót bez usterek i
wad) z podanym terminem realizacji i określeniem obiektu tj.: - min. 2
szt. protokołu odbioru bez usterek i wad, potwierdzonych przez
upoważnionych pracowników WKZ lub MKZ lub min. 2 szt. referencji dla
przynajmniej dwóch robót/prac konserwatorskich, o wartości zamówienia
brutto min. 100 000,00 PLN każda, gdzie niniejsze roboty i prace
konserwatorskie muszą polegać na wykonaniu: 1/ minimum 1 (jednej)
realizacji konserwatorskiej przy murach oporowych i 2/ minimum 1 (jednej)
pracy konserwatorskiej w zakresie konserwacji ceglanych i kamiennych
obiektów zabytkowych; Referencje lub protokoły odbioru muszą potwierdzać
zakres wykonanych przez Wykonawcę prac, termin wykonania tych robót,
wartość tych robót, nazwę zadania, muszą być podpisane przez
Zamawiającego/ Inwestora robót oraz muszą potwierdzać, że roboty i prace
konserwatorskie zostały wykonane przez Wykonawcę zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania warunku
dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o
informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w
dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z
zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.
- III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie stawia Wykonawcom warunków udziału w
postępowaniu w zakresie potencjału technicznego
- III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca
musi wykazać, że: 1/ dysponuje: - osobą kierownika budowy, posiadającego
aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń.
Ponadto zgodnie z Decyzją nr 604/09 z dn. 03.09.2009 r. i Postanowieniem
nr 71/2012 z dnia 16.02.2012 r. Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu - Kierownik budowy, w całym
swoim okresie zawodowym, musi wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką
na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; -
osobą uprawnioną do prowadzenia prac konserwatorskich, 1) tytuł zawodowy
magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja
i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie
konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej
12 - miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań zabytków
lub posiadającą 2) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz
tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający
posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej
dziedzinie lub dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
oraz odbytą co najmniej 5-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji
lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. W celu potwierdzenia
tego warunku Wykonawca musi załączyć do oferty wykaz osób i podmiotów,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia zawodowego, niezbędnego
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich
czynności, sporządzony według wzoru określonego w załączniku nr 6, w
szczególności Wykonawca musi załączyć do oferty: 1) Oświadczenie, że
osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają wymagane
uprawnienia, tj.: a) posiadanie przez Kierownika budowy uprawnień do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w
specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń oraz przynależność
tej osoby do właściwej izby samorządu zawodowego, a także posiadanie
ubezpieczenia o.c. tej osoby, jeżeli nie wynika ono z zaświadczenia o
przynależności do izby samorządu zawodowego. Powyższe oświadczenie
stanowi załącznik nr 6 do SIWZ; b) oświadczenie o odbytej przez
Kierownika budowy 2-letniej praktyce na budowie przy zabytkach
nieruchomych (obiektach wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych) wraz
z min. 1 szt. referencji lub min. 1 szt. protokołu odbioru robót bez
usterek i wad, dotyczących robót, którymi kierował wymieniony Kierownik
budowy; c) posiadanie przez osobę uprawnioną do prowadzenia prac
konserwatorskich tytuł zawodowego magistra uzyskanego po ukończeniu
wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub
wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków lub
posiadającą świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł
zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie
kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub
dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie oraz odbytą co
najmniej 5-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji lub badania
zabytków wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z § 22 i 24
rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca
2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac
restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań
architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru
zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987),
d) oświadczenie o odbytej po ukończeniu tych studiów co najmniej 12
-miesięcznej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji i badań zabytków
lub 5-letniej praktyki zawodowej w zakresie konserwacji lub badania
zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Do wykazu należy dla
poszczególnych osób dołączyć: - min. 1szt. referencji lub innych
dokumentów (protokoły odbioru robót) potwierdzających, że osoba
Kierownika budowy kierowała w/w robotami. Dokumenty te muszą potwierdzać
miejsce wykonywania wyszczególnionych robót, czas ich wykonywania, zakres
tych robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane z należytą
starannością i były w sposób prawidłowy kierowane przez wymienioną osobę,
- min. 1szt. referencji lub innych dokumentów potwierdzających odbycie
praktyki zawodowej, potwierdzających, że osoba uprawniona do prowadzenia
prac konserwatorskich odbyła praktykę zawodową w zakresie konserwacji i
badań zabytków. Dokumenty te muszą potwierdzać miejsce odbytej praktyki,
zakres objęty praktyką zawodową, czas jej trwania, zakres prac
realizowanych podczas praktyki zawodowej. Ocena spełniania warunku
dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje
zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów
będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z
postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26
ust. 3 P.z.p. Przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia
Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia: a) oryginału lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w/w uprawnień
Kierownika budowy oraz zaświadczenia o przynależności tej osoby do
właściwej izby samorządu zawodowego, a także oryginału lub kserokopii
opłaconego ubezpieczenia tej osoby, jeżeli nie wynika to z zaświadczenia
o przynależności do izby samorządu zawodowego, b) dokumentów
stwierdzających, że osoba, uprawniona do wykonywania prac konserwatorskich,
która będzie wykonywać zamówienie, posiada uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - tj. dokument
poświadczający posiadanie tytułu zawodowego magistra sztuki lub dokument
potwierdzający tytuł zawodowy potwierdzający kwalifikacje zawodowe lub
dyplom mistrza potwierdzający kwalifikacje zawodowe tej dziedziny zgodnie
z warunkami określonymi w § 22 rozporządzenia Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac
konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań
konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku
wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011
r. Nr 165, poz. 987) Kserokopie tych dokumentów muszą być poświadczone za
zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez podmioty, których dotyczą
te dokumenty (w przypadku gdy dokumenty dotyczą podmiotów, z zasobów
których korzystać będzie Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, na
podstawie art. 26 ust 2b P.z.p.). Wykonawca zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami (ludzkimi), niezbędnymi
do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów (ludzkich) na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
niniejszego zamówienia (zgodnie z art. 26 ust. 2b P.z.p.).
- III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie znajdowania się Wykonawcy w sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający
wymaga, aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową na
kwotę nie mniejszą niż 350 000 zł. (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy
złotych). W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek zostanie spełniony,
jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać warunek łącznie
. W celu spełnienia warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej
i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi wykazać,
że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę: 350 000 zł.
(słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych). W tym celu Wykonawca
musi załączyć do oferty: - informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową Wykonawcy na kwotę: 350 000 zł. (słownie: trzysta pięćdziesiąt
tysięcy złotych), dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku oferty
złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia warunek powyższy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawcy składający
ofertę wspólną będą spełniać warunek łącznie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE
MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w
art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w
zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
- informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca
posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu
na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z
którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy,
potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych
lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
- III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24
ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw
do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego
rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z
Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z
Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument
wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji
ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem
podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego
zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3.2) zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio
miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Parafowany na każdej stronie przez Wykonawcę wzór Umowy,
stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 2) Kosztorys ofertowy (oryginał, podpisany
przez Wykonawcę), którego wartości (netto, VAT, brutto) muszą być zgodne z
wartościami podanymi w ofercie. Kosztorys winien zawierać stronę tytułową,
tabelę elementów scalonych, przedmiar, szczegółową kalkulację zastosowanych cen
jednostkowych oraz w załączeniu dla analiz indywidualnych i analogii,
kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem (wg wymagań
Ministerstwa Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego); 3) Kserokopia dokumentu
potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, potwierdzona
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 4) Pełnomocnictwo/ upoważnienie dla
osoby uprawnionej do podpisania oferty, w przypadku, gdy umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności
z odpisu z właściwego rejestru - wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 3 do
SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby
niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
W razie zaistnienia istotnych okoliczności, których nie można
było przewidzieć w chwili zawarcia umowy można dokonać zmiany umowy. 1. Warunki
zmiany terminu wykonania zamówienia: a) z powodu istotnych braków lub błędów w
dokumentacji projektowej, polegających na niezgodności dokumentacji z
przepisami prawa, b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania
przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są
korzystne dla Zamawiającego, c) z powodu okoliczności siły wyższej, np.
wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego
nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego
bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w
znacznych rozmiarach, d) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających
wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze
stron umowy. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów
Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast
odnotować to w dzienniku budowy. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany
terminów wykonania prac, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla
okresu wykonywania prac w miejscu budowy. 2. Warunki zmiany kluczowego
personelu Wykonawcy: a) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej
umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub
Zamawiającego, b) W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w
ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego
specjalisty, c) Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego
specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z
umowy, d) zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić
kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 3. W wypadku
konieczności udzielenia zamówień dodatkowych- w trybie i na zasadach
określonych w ustawie P.z.p a) w przypadku konieczności zlecenia zamówień
dodatkowych rozliczenie nastąpi na podstawie kosztorysów powykonawczych
sporządzonych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Inspektora nadzoru i
Zamawiającego, b) rozpoczęcie wykonania zamówień dodatkowych, może nastąpić w
trybie odrębnej umowy, zawartej na podstawie protokołu konieczności
sporządzonego przez Wykonawcę i potwierdzonego przez Inspektora nadzoru i
Zamawiającego, c) wycena zamówień dodatkowych zostanie dokonana przez Wykonawcę
w oparciu o identyczne wartości (stawki, narzuty, marże, wartości materiałów,
itp.) jak w przypadku zamówienia podstawowego. W razie wystąpienia istotnej
zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie
publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od
powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca
może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu
wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1,
57-500 Bystrzyca Kłodzka, w godz.: 8:00 - 16:00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 28.03.2013 godzina
09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. H. Sienkiewicza
6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1- Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie to jest zarekomendowane do udzielenia dotacji ze
środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu
Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu
Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej
przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Rejestr zmian dokumentu
07.05.2021 12:36 | Dokument został odzyskany. (Ewa Koczergo) |
---|---|
12.02.2019 14:16 | Dokument usunięto. (Małgorzata Brodzka) |
18.03.2013 14:13 | Edycja dokumentu (Ewa Koczergo) |
18.03.2013 14:09 | Dodano załącznik "zał. graficzny do Inwentaryzacji - widoki" (Ewa Koczergo) |
18.03.2013 10:39 | Edycja dokumentu (Ewa Koczergo) |
18.03.2013 10:39 | Dodano załącznik "zał. graficzny do Inwentaryzacji - przekroje" (Ewa Koczergo) |
18.03.2013 09:05 | Edycja dokumentu (Ewa Koczergo) |
18.03.2013 08:58 | Dodano załącznik "zał. graficzny do Inwentaryzacji - detale" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:19 | Dodano załącznik "Inwentaryzacja z ekspertyzą" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:17 | Dodano załącznik "Postanowienie WKZ" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:17 | Dodano załącznik "plan sytuacyjny - zał. graficzny" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:13 | Dodano załącznik "Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:12 | Dodano załącznik "Projekt budowlany - opis architektura" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:09 | Dodano załącznik "przedmiar robót ATH" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:09 | Dodano załącznik "Program prac konserwatorskich - zał. nr 11" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 14:09 | Dodano załącznik "zał. graficzny do przedmiaru i programu prac - III etap" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 13:47 | Dodano załącznik "zał. nr 1-8 do SIWZ" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 13:47 | Dodano załącznik "zał. nr 9 do SIWZ wzór umowy" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 13:47 | Dodano załącznik "przedmiar robót - zal. nr 10 pdf" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 13:47 | Dodano załącznik "Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia" (Ewa Koczergo) |
12.03.2013 13:45 | Edycja dokumentu (Ewa Koczergo) |