Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl


Bystrzyca Kłodzka: Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - I etap
Numer ogłoszenia: 30879 - 2015; data zamieszczenia: 05.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont murów obronnych - prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego w Bystrzycy Kłodzkiej - I etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest I etap remontu północnego odcinka murów obronnych obejmujący prace konserwatorskie i roboty budowlane polegające na konstrukcyjnym zabezpieczeniu murów poprzez wykonanie wzmocnienia fundamentów, budowie kamiennej ściany osłonowej oraz wykonaniu prac konserwatorskich zabytkowej struktury, stanowiącej fragment średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej. Prace konserwatorskie i roboty budowlane jak wyżej realizowane będą w Bystrzycy Kłodzkiej w obrębie średniowiecznych murów obronnych wpisanych do rejestru zabytków pod numerem A/2564/638 decyzją z dnia 10.02.1960 r. oraz zlokalizowanych w obszarze historycznego układu urbanistycznego - ośrodek staromiejski Bystrzycy Kłodzkiej - wpisanego do rejestru zabytków decyzją z dnia 25.11.1956 r. pod nr 355. Mury na granicy działek, w wielu miejscach stanowią ściany budynków dz. nr 638/1, 638/2, 639, 624, 623, 620/2, 618, 617, 594, 590; AM 6, obręb: Centrum, Jednostka ewidencyjna 020806_4 Bystrzyca Kłodzka - Obszar Miejski. Zakres robót składających się na przedmiot zamówienia: 1) wykonanie badań petrograficznych, wilgotnościowych, zawartości soli, 2) remont posadowienia muru i wykonanie jego wzmocnienia, 3) przemurowanie ściany fundamentowej łącznie z cokołem, 4) przemurowanie wtórnych uzupełnień przy użyciu kamienia łamanego, 5) konserwacja kamiennego lica muru z rekonstrukcją ubytków i spoin, 6) konserwacja reliktów tynków wapiennych z rekonstrukcją kolorystyki, 7) wykonanie nowych tynków wapiennych, 8) wykonanie ściany osłonowej kamiennej na własnym fundamencie o wątku powtarzającym układ historyczny, 9) ekspozycja reliktów muru miejskiego pełnej szerokości w postaci strzępi, 10) konserwacja i rekonstrukcja ceglanego detalu architektonicznego - otwory okienne, gzyms wieńczący, 11) remont i uzupełnienia elementów metaloplastyki, 12) remont rur spustowych 13) wykonanie kamiennych koryt powierzchniowych, 14) odtworzenie wszystkich nawierzchni po robotach rozkopowych - trawniki, chodnik, 15) roboty wykończeniowe i porządkowe, 16) wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wraz z mapą zasadniczą przez uprawnioną jednostkę, 17) wykonanie i montaż tablicy pamiątkowej z piaskowca, 18) wykonanie opisowo-fotograficznej dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych prac (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej - na nośniku CD). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: 1) Projekt budowlany - Remont murów obronnych: prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego, 57-500 Bystrzyca Kłodzka. Architektura - mgr inż. arch. Joanna Pędrak, Konstrukcja - mgr inż. Piotr Gazda. 2) STWIOR - remont murów obronnych: prace konserwatorskie i roboty budowlane. System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, autor: mgr inż. Piotr Gazda. 3) Program prac konserwatorskich i restauratorskich. Fragment obwarowań miejskich: Baszta Kłodzka, mur przy ul. Wojska Polskiego; Bystrzyca Kłodzka, woj. Dolnośląskie, autor: mgr Jacek Gryczewski - dyplomowany konserwator dzieł sztuki - 2014 r. 4) Pozwolenia na budowę/ prowadzenie robót budowlanych: decyzja nr 8/XII/B/2015 z dnia 02.02.2015 r. - ZPAiB.6740.12.149.2014.AB8. 5) Postanowienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 381/2014 z dnia 20.11.2014 r. - W/N.5142.559.2014.DS. 6) Przedmiar robót - remont murów obronnych: prace konserwatorskie i roboty budowlane.System fortyfikacji średniowiecznych - północny odcinek murów położonych przy ul. Wojska Polskiego, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, autor: mgr inż. Piotr Gazda. Uwaga: dokumentacja techniczna wymieniona w pkt: 1, 2, 3, została sporządzona dla zakresu większego niż zakres przedmiotowego zamówienia publicznego. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wyłącznie realizacja wyodrębnionego etapu robót a projekt budowlany, program prac konserwatorskich, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót należy czytać tylko w zakresie do wyodrębnionych prac konserwatorskich i robót budowlanych określonych w przedmiarze robót. W przypadku nie uzyskania przez Gminę Bystrzyca Kłodzka akceptacji dofinansowania dla przedmiotowego zadania ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków, zamówienie nie będzie realizowane.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.10.00.00-8, 45.26.21.00-2, 45.26.25.10-9, 45.26.25.20-2, 71.00.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 8 500,00 PLN (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu,- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej, Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, lub dołączyć do oferty w taki sposób, aby odłączenie tego dokumentu gwarantowało nienaruszalność oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany formularz oferty - Załącznik Nr 1 do SIWZ; b) oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907), że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z póź. zm.) - Załącznik Nr 2 do SIWZ, c) upoważnienie do podpisania oferty - Załącznik Nr 3 do SIWZ, d) część zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - Załącznik Nr 9 do SIWZ, e) Wykaz podmiotów, które będą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia - Załącznik Nr 7 i 8 do SIWZ, f) parafowany przez Wykonawcę wzór Umowy stanowiącej Załącznik Nr 11 do SIWZ, g) kosztorys ofertowy (oryginał, podpisany przez Wykonawcę, kosztorys ofertowy z wyszczególnionymi kosztami realizacji (netto i brutto ) zadania winien zawierać stronę tytułową, tabelę elementów scalonych, przedmiar, szczegółową kalkulację zastosowanych cen jednostkowych oraz w załączeniu - dla analiz indywidualnych i analogii - kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem wg wymagań Ministerstwa Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego).); h) kserokopię dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, i) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców osobno składa dokumenty wymienione w pkt III.6) lit. b) i w pkt III.4.2) i III.4.4) ogłoszenia. Oświadczenia: - oświadczenie odnośnie spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 P.z.p, - oświadczenie odnośnie braku podstaw do wykluczenia, - informacja o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, stanowią oryginały. Zaświadczenia: Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, odpis z właściwego rejestru lub z centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Dokumenty wymienione w pkt. III.6) lit. a), c), d), e), f), g), h), i w pkt III.4.1) ogłoszenia składane są przez Pełnomocnika (Lidera). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera), do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (Liderem). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o realizację zamówienia zobowiązani są przedłożyć Zamawiającemu stosowną umowę podpisaną przez wszystkich partnerów zawierającą w swojej treści co najmniej następujące postanowienia: - zawiązanie porozumienia co najmniej na czas trwania umowy o wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia; - wskazanie Pełnomocnika (Lidera); - zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia. Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowią Załącznik Nr 7 i Załącznik Nr 8 do SIWZ. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19 lutego 2013 r. poz. 231). k) pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeśli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany treści niniejszej umowy wymagają po rygorem nieważności zgody obu stron, z zachowaniem formy pisemnej i są dopuszczalne wyłącznie w trybie art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z póź. zm.) 1. Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia. a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy. c) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; d) zmiany spowodowane warunkami terenowymi, a w szczególności odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 1/ O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 2/ Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. 1/ W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. 2/ Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. 3/ Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 3. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w godz.: 8:00 - 16:00..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.03.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. H. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1- Biuro Obsługi Klienta.Otwarcie ofert dn. 23.03.2015 r. godz. 10,00, pokój nr 12 UMiG..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie to jest zarekomendowane do udzielenia dotacji ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak