Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl


Bystrzyca Kłodzka: System fortyfikacji średniowiecznych. Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane niezbędne dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka murów obronnych (pomiędzy osiami G-J) w Bystrzycy Kłodzkiej - IV etap
Numer ogłoszenia: 40511 - 2014; data zamieszczenia: 27.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: System fortyfikacji średniowiecznych. Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane niezbędne dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka murów obronnych (pomiędzy osiami G-J) w Bystrzycy Kłodzkiej - IV etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia są: prace konserwatorskie oraz roboty budowlane obronnych murów miejskich w Bystrzycy Kłodzkiej, wyszczególnione w przedmiarze prac konserwatorskich, które należy wykonać zgodnie z wytycznymi i programem prac konserwatorskich, dla zadania, pn.: System fortyfikacji średniowiecznych. Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane niezbędne dla ratowania materii zabytkowej południowo - wschodniego odcinka średniowiecznych murów obronnych (pomiędzy osiami G-J) w Bystrzycy Kłodzkiej - IV etap. Przewidywany zakres prac konserwatorskich i robót budowlanych obejmuje m.in.: 1/ wykonanie badań stratygraficznych i architektonicznych wraz z dokumentacją, 2/ wykonanie prac konserwatorskich przy wysokim murze kamiennym, w tym: - ręczne ścinanie zagajników i karczowanie pni, usunięcie roślinności porastającej powierzchnię muru, - czyszczenie ścierne lub chemiczne murów gładkich, - czyszczenie ścierne lub chemiczne wykutych spoin, - odgrzybianie ścian, - odsalanie kamiennego lica muru, - wykonanie impregnacji wzmacniającej, - naprawa powierzchni murów z kamienia (bez wykucia i z wykuciem), - uzupełnianie ścian z kamienia, - ręczna rozbiórka muru z kamienia, - ręczne czyszczenie kamienia z zaprawy cementowo - wapiennej; a) mury na otwartym terenie z kamienia łamanego: - uzupełnianie ubytków za pomocą kitów, - spoinowanie murów z kamienia, - scalanie kolorystyczne kitów, - wykonanie zabezpieczenia korony murów - izolacje poziome murów z zaprawy wodoszczelnej mineralnej, - hydrofobizacja; 3/ prace konserwatorskie przy niskim murze kamiennym, w tym: - czyszczenie ścierne lub chemiczne murów gładkich, - czyszczenie ścierne lub chemiczne wykutych spoin, - odgrzybianie ścian, - odsalanie kamiennego lica muru, - wykonanie impregnacji wzmacniającej, - naprawa powierzchni murów z kamienia (bez wykucia i z wykuciem), - uzupełnianie ścian z kamienia, - ręczna rozbiórka muru z kamienia, - ręczne oczyszczanie kamienia; a) mury na otwartym terenie z kamienia łamanego: - uzupełnianie ubytków za pomocą kitów, - spoinowanie murów z kamienia, - scalanie kolorystyczne kitów, - przemurowywanie nadproży łukowych, - hydrofobizacja - impregnacja elewacji, - wymiana ceramicznych sączków drenarskich, - roboty ziemne z przewozem; 4/ prace konserwatorskie przy murach ceglanych, w tym: - usunięcie zaprawy cementowej z korony murów, - wykonanie zabezpieczenia korony murów - izolacje poziome murów z zaprawy wodoszczelnej mineralnej, - odbicie tynków z zaprawy wapiennej lub cementowo - wapiennej, - czyszczenie ścierne lub chemiczne murów gładkich, - wykucie starych spoin na murach z cegły zabytkowej, - czyszczenie ścierne lub chemiczne wykutych spoin, - odgrzybianie ścian ceglanych, - odsalanie cegły, - impregnacja wzmacniająca, - naprawa pęknięć, - naprawa powierzchni murów zabytkowych, - wykonanie klamrowania, przygotowanie i montaż pręta, montaż zbrojenia, - wykonanie tynków zewnętrznych, - malowanie tynków gładkich, - hydrofobizacja; 5/ prace kamieniarskie, w tym: - rozebranie kamiennych nakryw murów, - montaż nakryw kamiennych, - uzupełnianie ubytków - flekowanie, - wykonanie i montaż tablicy pamiątkowej z piaskowca; 6/ konserwacja elementów metalowych - (UWAGA: na elewacji muru dawnego więzienia w osiach B-C), w tym: - krata okienna z prętów prostopadłych, - malowanie minią okien, drzwi, bram, balustrad staliwnych lub żeliwnych, - malowanie farbą olejną, - montaż krat okiennych; 7/ opracowanie i wykonanie opisowo - fotograficznej dokumentacji konserwatorskiej z prowadzonych prac (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. elektronicznej - na nośniku CD); Pełny zakres prac konserwatorskich i robót budowlanych określa przedmiar prac konserwatorskich oraz Program prac konserwatorskich fragmentu murów obronnych na odcinku wzdłuż ulicy Międzyleśnej pomiędzy ulicą Kupiecką i Bramą Wodną w Bystrzycy Kłodzkiej (program należy czytać tylko w zakresie do wyodrębnionych prac konserwatorskich określonych w przedmiarze prac, tj. w osiach G-J i B-C - dot. pkt. 6 przewidywanego zakresu prac konserwatorskich i robót budowlanych). Prace konserwatorskie i roboty budowlane jak wyżej realizowane będą w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Międzyleśnej na murach obronnych - obiekcie wpisanym do rejestru zabytków pod numerem A/2564/638/Wł decyzją z dnia 10.02.1960 r. W przypadku nie uzyskania przez Gminę Bystrzyca Kłodzka akceptacji dofinansowania dla przedmiotowego zadania ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków, zamówienie nie będzie realizowane..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.26.21.00-2, 45.26.25.10-9, 45.26.25.20-2, 45.45.30.00-7, 71.00.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych).Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu,- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej, Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, lub dołączyć do oferty w taki sposób, aby odłączenie tego dokumentu gwarantowało nienaruszalność oferty

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.3.2)

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany formularz oferty - Załącznik Nr 1 do SIWZ; b) oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907), że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984,1047,1473) - Załącznik Nr 2 do SIWZ, c) upoważnienie do podpisania oferty - Załącznik Nr 10 do SIWZ, d) część zamówienia jaką Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - Załącznik Nr 9 do SIWZ, e) Wykaz podmiotów, które będą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia - Załącznik Nr 7 i 8 do SIWZ, f) parafowany przez Wykonawcę wzór Umowy stanowiącej Załącznik Nr 11 do SIWZ, g) kosztorys ofertowy (oryginał, podpisany przez Wykonawcę); h) kserokopię dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, i) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę: 200 000 zł. (słownie: dwieście tysięcy złotych), dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. j) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców osobno składa dokumenty wymienione w pkt III.6) lit. b) i w pkt III.4.2) i III.4.4) ogłoszenia. Oświadczenia: - oświadczenie odnośnie spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 P.z.p, - oświadczenie odnośnie braku podstaw do wykluczenia, - informacja o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, stanowią oryginały. Zaświadczenia: Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, odpis z właściwego rejestru lub z centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Dokumenty wymienione w pkt. III.6) lit. a), c), d), e), f), g), h), i) i w pkt III.4.1) ogłoszenia składane są przez Pełnomocnika (Lidera). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera), do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (Liderem). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed zawarciem umowy o realizację zamówienia zobowiązani są przedłożyć Zamawiającemu stosowną umowę podpisaną przez wszystkich partnerów zawierającą w swojej treści co najmniej następujące postanowienia: - zawiązanie porozumienia co najmniej na czas trwania umowy o wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia; - wskazanie Pełnomocnika (Lidera); - zapis o wspólnej i solidarnej odpowiedzialności w zakresie realizowanego zamówienia. Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stanowią Załącznik Nr 7 i Załącznik Nr 8 do SIWZ. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wymagane dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19 lutego 2013 r. poz. 231). k) pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeśli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia: a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy. 1/ O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 2/ Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy. 3/ W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej Umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z Umowy. Zgodnie z żądaniem Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 3. W przypadku konieczności zlecenia zamówień dodatkowych rozliczenie nastąpi na podstawie kosztorysów powykonawczych sporządzonych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego. Rozpoczęcie wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w ust. 1.3 może nastąpić wyłącznie w trybie odrębnej umowy, zawartej na podstawie protokołu konieczności sporządzonego przez Wykonawcę i potwierdzonego przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego. Wycena zamówień dodatkowych zostanie dokonana przez Wykonawcę w oparciu o identyczne wartości (stawki, narzuty, marże, wartości materiałów, itp.) jak w przypadku zamówienia podstawowego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w godz.: 8:00 - 16:00..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.03.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. H. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1- Biuro Obsługi Klienta. Otwarcie ofert dn. 17.03.2014 r. godz. 10,00, pokój nr 12 UMiG..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie to jest zarekomendowane do udzielenia dotacji ze środków Ministra Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, w ramach programu Dziedzictwo kulturowe, Priorytet 1 Ochrona zabytków..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak